חדשות שוק ההון

לאומי שוקי הון על ישראכרט: הסיכוי באשראי גדול מהסיכון בכרטיס

ההמלצה שלנו היא "קניה" עם מחיר יעד של 16.5 שקלים למניה, מחיר גבוה בשיעור של 27% ממחיר השוק"

חדשות ספונסר 19/08/2019 13:04

א+א- 2

אייל דבי, ראש דסק מחקר מניות בלאומי שוקי הון, מפרסם היום סיקור ראשון על מניית ישראכרט שהחלה להיסחר בבורסה המקומית לפני כארבעה חודשים.

 

ישראכרט עוסקת בשני מגזרים מרכזיים. הראשון הוא תחום כרטיסי האשראי, בו היא פועלת הן כמנפיקה והן כסולקת, בעוד שהתחום השני הוא האשראי הצרכני. דומה שקיימת בשוק ההון מוסכמה, לפיה תחום כרטיסי האשראי יספוג פגיעה חריפה, אפילו אנושה, בעוד שהמגמה באשראי הצרכני צפויה להיות הפוכה - הוא ימשיך להוות מנוע צמיחה. 

 

לפיכך, השאלה הרפלקסיבית שעולה, היא מי משתי המגמות יותר חזקה? אם לשפוט על פי מחיר המניה, אין כאן שום מקום לתהייה, זו בפירוש המגמה הראשונה. אז זו בדיוק הנקודה, שההערכה שלנו הפוכה.

 

כרטיסי האשראי רחוקים מלהיעלם, אומר דבי. ריכזנו את האיומים המרכזיים על תחום כרטיסי האשראי, תוך ניסיון להסביר מדוע התמונה המסתמנת היא לא כזו מאיימת. האם הטכנולוגיה תהרוג את הכרטיס? ממש לא, וזו אינה דעתנו האישית, זו התחזית בכל המדינות המפותחות.

 

כרטיסי האשראי היא לא תעשייה המתמחה בייצור חתיכות פלסטיק דקות, זו מערכת תחבורה מסועפת, בינלאומית ואחידה, של העברת כספים בין אנשים פרטיים לגופים עסקיים. מאחר ותשתית המסילות כבר הוקמה, והיא מאד אפקטיבית ויעילה, אין סיבה להקים תשתית חדשה רק בשם החלופה - שכלל לא בטוח שתהיה עדיפה. סין? זו הדוגמא היחידה, והיא גם לא דוגמא טובה.

 

האם הבנקים יחזרו כמתחרים? לא בעת הקרובה, בוודאי לא לפני מכירת גרעין השליטה, וגם לאחר מכן זו תהיה מבחינתם משימה מאד לא פשוטה. קשה לנו לראות את הרגולטור מאפשר חזרה בדלת הראשית, באמצעות התקשרות ישירה עם חברות כרטיסי האשראי הבינלאומיות, ולגבי פיתוח פלטפורמות דיגיטליות חלופיות, ראוי לומר את הדבר הבא; מדובר באיום תחרותי שאינו ייחודי רק לבנקים, אבל אם הדיון בו כבר עלה, אז חשוב להדגיש שהוא הרבה פחות דרמטי מכפי שהוא נראה.

 

האם נתח השוק יקטן? זה בהחלט סביר, שכן ישראכרט אוחזת קרוב למחצית מכרטיסי האשראי הפעילים במדינה, כך שביום בו לבנק הפועלים לא תהיה מחויבות לחברה,הגיוני שנתח השוק ייפגע. העניין הוא שזה תהליך הדרגתי, בטח לא איום קיומי.

 

האם העמלה הצולבת תמשיך לרדת? זו עובדה, והיא ידועה מזה תקופה לא קצרה, אבל הצמיחה הכמותית יותר ממפצה על שחיקת העמלה.

 

ישראכרט הכפילה את הכנסותיה בתחום המימון, בתקופה של ארבע שנים, מה שמהווה צמיחה אדירה בכל קנה מידה. הנקודה החשובה בהקשר זה, היא שלמרות הגידול שהיה, ברור שהמגמה עוד רחוקה מרוויה.

 

יש משהו יומרני, שלא לומר שטחי, בניסיון לקבוע שווי מדויק לחברה שנמצאת בסיטואציה כמו זו של ישראכרט. אי-וודאות קיימת בכל חברה, אבל במקרה הנוכחי היא חריגה, כך שניסינו לבחון את כדאיות ההשקעה על דרך השאלה - האם הצמיחה באשראי הצרכני צפויה לפצות על הפגיעה בתחום הכרטיסים? על פי דוגמאות דומות בעבר, לצד השוואה בינלאומית, התשובה היא חיובית.

 

בשורה התחתונה, שוק ההון חושש שישראכרט שתהיה היא לא ישראכרט שהייתה, אך לטעמנו הוא חוטא פעמיים בהגזמה, שכן כרטיסי האשראי לא ייעלמו מהזירה וזה גם לא הגיוני להמעיט מהפוטנציאל באשראי הצרכני. אשר על כן, ההמלצה שלנו היא "קניה" - עם מחיר יעד של 16.5 שקלים למניה (גבוה בשיעור של 27% ממחיר השוק).

כתבות נוספות

2 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    נכון|21|

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    RONEN. L 19/08/2019 19:33

  2. 2
    צודקים. נסחרת בדיסקאונט גדול

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    shimid 19/08/2019 13:30