נתח שוק וצרכנות

מערכת CRM לעסקים קטנים ובינוניים

הלקוחות הם הלב הפועם של כל עסק - בין אם הוא גדול או קטן, ולכן חשוב להשקיע בהם באופן המיטבי. כיצד עושים זאת? כל הפרטים בכתבה

מערכת ספונסר 27/01/2019 16:56

א+א-

הלקוחות הם הלב הפועם של כל עסק - בין אם הוא גדול או קטן. מכאן שיש להשקיע בלקוחות, ולו אם הם רק לקוחות פוטנציאליים שטרם סגרו עסקה. כיצד עושים זאת? בואו נשווה בין תפעול של עסק למערכת זוגית שנמצאת בתחילת דרכה: על הצד המחזר להיות רגיש לפרטים, ליצור קשר (אך לא באופן מעיק), למנף ידע שקשור לצד השני ולהציג את עצמו כמושך. עם זאת, עסק צריך לבצע כל זאת מול הרבה יותר אנשים ועל כן המשימה יותר מורכבת, עובדה שמצריכה כלי עזר ייעודי ומקצועי – מערכת טכנולוגית העונה לשם CRM (ניהול קשרי לקוחות)!

 

בין פעם להיום

באמצעות מערכת CRM ניתן להיות מאופסים על סך הנתונים שנוגעים לכל לקוח, לחזר אחריו באופן מקצועי, לעניין אותו במוצרים משלימים, לסייע לו להשלים עסקה וכמובן להעניק לו שירות הרבה יותר אישי ואיכותי. פה נעצור ונציף את השאלה שככול הנראה מעסיקה לא מעט בעלי עסקים שקוראים שורות אלו: האם לא יקר להפעיל מערכת שכזו כאשר העסק אינו גדול, אלא סה"כ מוגדר כבינוני ואפילו כקטן? ובכן לו הייתם מעלים את השאלה לפני כמה שנים, הצדק היה עמכם והיינו מאפשרים לכם להמשיך לעמול לבד, אך כיום כאשר התוכנות המובילות בתחום עברו למחשוב ענן, הרי שהעלות משנית ואף ההתאמה לצורכי עסקים קטנים ובינוניים הינה מרבית.

 

מצב פרדוקסאלי

המצב מעט פרדוקסאלי: דווקא עסקים קטנים עובדים יותר קשה מעסקים גדולים, וזאת כי התקציבים יותר נמוכים ועל כן לא מעט משימות נופלות על העובדים הכלליים, עובדה שבאופן עקיף פוגעת ביעילות וברווחיות העסק. אי לכך יש לזכור שממש כפי שעסק גדול צריך לשרת ולשמר לקוחות, כך גם עסק קטן. כיצד זה מתאפשר? על מנת לשפר הליכים מוטב להיעזר בתוכנות ייעודיות, כמו גם למצוא דרכים לייעול העסק. מבקשים לדעת כיצד תוכנה אחת העונה לשם CRM עשויה לסייע? עברו לפסקה הבאה!

 

תכונות המערכת

מערכת CRM אשר מוכוונת לעסקים בינוניים ומטה, תעניק לכם את השירותים הבאים: ניהול מערך שיווקי, ניהול מערך מכירות, ניהול קשרי לקוחות, ניהול פרויקטים וכדומה. בנוסף, עבור כל נדבך מותאמים תתי סעיפים יעילים וחשובים. מכאן שבאמצעות הוצאה אחת ניתן לחסוך כוח אדם, להימנע מטעויות אנוש, לאפשר לעובדי העסק להתמקד במשימות אישיות ובאופן כללי ליהנות משליטה מלאה על סך המידע שנוגע ללקוחות, ולו בלחיצת כפתור.

 

טיפים לבחירה נבונה

כאשר מגיעים לבחור מערכת CRM, מהר מאוד מגלים שלא מעט חברות מציעות את השירות. כיצד ניתן להכריע עם איזו תוכנה לעבוד? הקפידו על הנתונים הבאים:

  • מוטב להעדיף חבילה שמציעה תקופת התנסות של לפחות שבועיים.
  • בחרו בתוכנה בעלת מחיר הגיוני, לא בהכרח הזול ביותר.
  • העדיפו מערכות שפועלות באמצעות ענן, ולו על מנת לחסוך את משאבי האחסון והמחשוב, כך שלא יתעורר חשש שהאתר יאט את קצב הפעולה שלו.
  • ווודאו מראש שמאחורי התוכנה עומד צוות תמיכה מקצועי, זמין ומסור.
  • בחנו שהתוכנה מכילה את סך הפעולות הרצויות עבורכם, ואף העדיפו תוכנה שמאפשרת גמישות, משמע הוספה והשמטה של מגוון שירותים.
  • הקפידו שמערך השימוש יהיה פשוט, ולו על מנת שיהיה קל לחפוף את העובדים השונים.
  • מלבד כל מה שנוגע לשימור לקוחות, מערכת CRM גם יודעת להעניק שירותים משלימים, כגון שירותי ניהול חשבונות והנפקת מסמכים – נצלו זאת.
  • העדיפו מערכת בעלת יכולת אוטומציה מובנית.

 

מיישרים קו

כעסק קטן, חשוב ביותר להתנהל נכון ובאופן יעיל, ועל כן אם קיימות תוכנות שמסייעות להגדיל מכירות, לחסוך בכוח אדם, למנוע טעויות אנוש, למזער שעות עבודה ולהגשים יותר יעדים, הרי שיש לפעול כהלכה - ליישר קו ולהתקדם כשאר העסקים. 

 

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה