נתח שוק וצרכנות

סכנת התחשמלות בטיפול רכבים היברידיים

טיפול ברכבים היברידיים דורש התמקצעות ומיומנות. גורם לא מוסמך שמטפל ברכב היברידי עלול לסכן את עצמו את הסביבה ואף לגרום נזק בלתי הפיך לרכב

מערכת ספונסר 21/10/2018 11:05

א+א-

בשנים האחרונות ניתן לראות כמות הולכת וגדלה של רכבים היברידיים על הכביש. מה שלפני כמה שנים ספורות היה ייחודי ונדיר כבר הפך לנורמה. עדיין נרשמת עליי בכל שנה בשיעור רכישת הרכבים ההיברידים והיא עומדת על גידול של 25% לעומת השנה הקודמת.
"כלי רכב אלה מביאים לחסכון באנרגיה ולצמצום זיהום האוויר" צוטט בעבר שר התחבורה ישראל כץ.
שיעורי המס עבור רכישת הרכבים ההיברידים עומדים על 30% בלבד עבור רכבים היברידיים ו10% לרכבים חשמליים מלאים. שיעור מס זה יפקע בסוף שנת 2019 ועדיין לא ברור האם יוארך או לא. כרגע ההשערה היא שמגמת המדינה היא להמשיך ולעודד את המעבר לשימוש ברכבים היברידיים.

 
השאלה האם רכבים היברידיים חסכוניים יותר עוד לא הוכרעה לחלוטין. יבואניות הרכב הגדולות נוטות כמובן להציג את היתרונות שבהוזלה הכספית והשמירה על הסביבה, ועושה רושם שאכן ניתן לייחס לשימוש ברכב היברידי חיסכון לא מבוטל בדלק. החיסכון המשוער משתנה בין סוגי הרכב והוא נע בין 30%-50% ביחס לצריכת מכונית בנזין רגילה.

 

מוסך מורשה בלבד

בין אם הרכבים חסכוניים או לא, כמות הרכבים העולה על הכביש היא כבר בגדר עובדה וברכבים אלו צריך לטפל. בעבר מספר המוסכים שעברו הסמכה היה מצומצם ולכן נאלצו בעלי הרכבים להמשיך ולטפל במוסכים המורשים גם בתום תקופת האחריות. אולם כיום מכיוון שכמות הרכבים הולכת וגדלה כך עולה בהתאמה מספר המוסכים הפרטיים שעברו הסמכה לטיפול ולכן עלות הטיפולים הגבוהה נמצאת כעת במגמת ירידה.

סביבת עבודה בטוחה על פי חוק

לאחרונה איגוד המוסכים החל בהעברת קורסים ייעודיים לבעלי מוסכים המעוניינים להתפתח ולטפל ברכבים היברידיים. בין הנושאים הנלמדים בקורס ישנו דגש רב על סביבת עבודה בטוחה בעת שהיית הרכב במוסך. בנוסף להכשרה, איגוד המוסכים גם מקיים אכיפה ופיקוח מחמיר אחרי המוסכים בכל הקשור בטיפול ברכבים היברידיים. מוסך שלא יפעל על פי הנחיות איגוד המוסכים, צפוי לקבלת קנס כספי כבד ואפילו עלול להביא לסגירת המוסך. מלבד הנזק שעלול להיגרם לרכב שלא מטופל על ידי גורם מיומן, קיימת סכנה בטיחותית בכל סביבת הטיפול ברכב לעובד עצמו וכל מי שמצוי בסביבת הרכב. מערכת המנוע ההיברידי מופעלת במתח חשמלי גבוה בהרבה מזה של רכב רגיל והוא עומד על כ- 650 ואט.


מלבד ההסמכה המקצועית שצרכים לעבור עובדי המוסך, יש להקפיד כי שטח המוקצה לטיפול יסומן ויתוחם בסרטי סימון לרצפה ובנוסף יוצבו בו שלטים המתריעים על סכנת התחשמלות ומתח גבוהה.
סימון השטח צריך להיות תחום באמצעות עמודי סימון ניידים המחוברים ביניהם באמצעות שרשראות או באמצעות מחסמים ניידים אחרים. ישנה חשיבות קריטית להתריע על כך שבשטח הטיפול המוגדר קיימת סכנה ממשית. נקיטת אמצעים כאלו יכולה למנוע התחשמלות ופגיעה בחיי אדם.

 

פני העתיד על הכביש

כעת הרכבים ההיברידים הם אלו שצוברים יותר פופולריות על הכביש, אולם חלק מיצרניות הרכב מתרכזות כעת בתכנון וייצור מכוניות אוטונומיות והן יהיו הדבר הבא שאליו צריך להיערך. "משרד התחבורה אינו חוסך במאמצים לבחון שימוש בכלי-רכב עם הנעות אלטרנטיביות ומיישם את הפתרונות הנהוגים כיום בעולם" כך שר התחבורה.

 

למידע נוסף אודות המוצרים המוזכרים במאמר כנסו לאתר https://www.asclean.co.il/

כתבות נוספות

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
ת"א 35 4,118 4.57% ת"א 35 גלום 4,118 4.57% ת"א 125 4,118 4.57% ת"א SME 60 4,118 4.57% דולר רציף 3.4328 4.57% DAX 4,118 4.57% CAC 4,118 4.57% מחזור מסחר 4,118