קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז תעשיות<br>קרדיט: יח"צ
קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז תעשיות קרדיט: יח"צ

קבוצת תורפז תעשיות, המפתחת, מייצרת ומשווקת תמציות טעם, ריח וחומרי גלם ייחודיים, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי אותה סימה עם הכנסות שיא של כ־76.7 מיליון דולר. מדובר בצמיחה של 57.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, הנובעת מצמיחה אורגנית גבוהה בשיעור של כ-18.2% ורכישות שבוצעו במהלך 2024 ובתשעת החודשים הראשונים של 2025.

הרווח הגולמי צמח בכ-59.0% והסתכם בכ-31.7 מיליון דולר (41.4% מהמכירות), לעומת 19.9 מיליון דולר (40.9% מהמכירות) ברבעון המקביל. הרווח התפעולי גדל בכ-73.4% והסתכם ב-13.4 מיליון דולר (17.4% מהמכירות), לעומת 7.7 מיליון דולר (15.8% מהמכירות) ברבעון המקביל.

הרווח הנקי ברבעון צמח בכ-29.6% והסתכם ב-6 מיליון דולר, והרווח הנקי Non-GAAP (בנטרול הוצאות חד-פעמיות ופחת בלתי מוחשי) צמח ב־64.1% והסתכם בכ-10.9 מיליון דולר. שיעור ה-EBITDA (המתואם) מהמכירות עמד על 24.4%, גידול של כ-55.1% לסך של 18.7 מיליון דולר, שיא רבעוני חדש לחברה. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם ברבעון ב־13.3 מיליון דולר, פי שלושה מהרבעון המקביל אשתקד.

חלוקה לתחומי פעילות

הצמיחה נרשמה בכל תחומי הפעילות של הקבוצה. תחום הטעמים, הציג עלייה של כ-46.9% בהכנסות לכ-53.0 מיליון דולר ברבעון השלישי (כ-69.1% מהמכירות הכוללות). הצמיחה נבעה משילוב של רכישות סינרגטיות וצמיחה אורגנית של 12.5%, לצד שיפור מתמשך ביעילות התפעולית. הרווח התפעולי של התחום גדל ל-10.7 מיליון דולר (20.2% מהמכירות) לעומת 5.9 מיליון דולר (16.3%) ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות תחום הטעמים ב-142.7 מיליון דולר, גידול של 50.5%, והרווח התפעולי הגיע ל-28.5 מיליון דולר (20% מהמכירות), לעומת 16.2 מיליון דולר (17.1%) בתקופה המקבילה.

תחום הריחות רשם ברבעון השלישי גידול של 70.7% במכירות שהסתכמו בכ-15.0 מיליון דולר (19.6% מהמכירות הכוללות), עם צמיחה אורגנית של 8.4% והשלמת רכישות, ובראשן רכישת חברת Attractive Scent בצרפת. הרווח התפעולי בתחום זה עמד על 4.0 מיליון דולר (26.3% מהמכירות), לעומת 2.4 מיליון דולר (27.4%) ברבעון המקביל. בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו מכירות תחום הריחות ב-33.7 מיליון דולר, עלייה של 26.9%, והרווח התפעולי עמד על 8.9 מיליון דולר (26.5% מהמכירות), לעומת 7.3 מיליון דולר (27.4%) בתקופה המקבילה.

תחום חומרי הגלם הייחודיים המשיך בקצב הצמיחה עם גידול של 125.3% ברבעון השלישי להכנסות של 8.7 מיליון דולר (11.3% מהמכירות). עיקר הגידול נבע מהשקת מוצרים חדשים בתחום הכימיקלים הארומטיים והדרים, שינוי תמהיל המוצרים ומימוש סינרגיות. הרווח התפעולי של התחום הסתכם ב-1.8 מיליון דולר (20.8% מהמכירות). בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשם תחום הפעילות צמיחה של 83.2% להכנסות של 24.1 מיליון דולר ורווח תפעולי של כ-3.0 מיליון דולר, לעומת 1.5 מיליון דולר (11.7%) בתקופה המקבילה.

עם פרסום הדוחות ציינה קרן כהן חזון, יו"ר ומנכ"לית תורפז תעשיות: "אנו שמחים להציג רבעון נוסף של צמיחה דו-ספרתית גבוהה עם תוצאות שיא בכל הפרמטרים. אסטרטגיית הצמיחה שלנו, המבוססת על רכישות ומיזוגים וצמיחה אורגנית, מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם. שילוב של צמיחה אורגנית חזקה, רכישות איכותיות, מינוף סינרגיות בין החברות בקבוצה והחברות הנרכשות ו-Cross selling משמעותי הם אלו המביאים את תורפז להיות חברה בינלאומית מובילה וצומחת. אנו ממשיכים להרחיב את פעילותנו הגלובלית, להעמיק את שיתופי הפעולה עם לקוחות בעולם ולחזק את מעמדנו כשחקן מוביל בתחומי הטעם, הריח וחומרי הגלם הייחודיים. המבנה הפיננסי האיתן של תורפז ותזרים מזומנים מפעילות שוטפת חזק מאפשרים לנו להמשיך את אסטרטגיית הצמיחה המואצת והרווחית."

רכישות

מתחילת השנה השלימה תורפז חמש עסקאות מיזוג ורכישה באנגליה, בלגיה, פולין, צרפת והודו ורכישה נוספת בדרום אפריקה שהשלמתה כפופה להתקיימותם של תנאים מתלים, אשר הרחיבו את פריסתה הגיאוגרפית וביססו את פעילותה בשווקים חדשים. עם סיום הרבעון, עומד קצב המכירות השנתי (Run Rate) של תורפז על מעל 300 מיליון דולר המשקף את עוצמתה העסקית ואת יכולתה להמשיך במימוש יעדה להכפיל את פעילותה אחת לארבע שנים.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש