קרדיט: depositphotos
קרדיט: depositphotos

מנייתה של חברת ביכורי השדה, העוסקת ברכש, שיווק והפצה של תוצרת חקלאית טרייה מקומית ומחזיקה גם בפעילות מימון חוץ בנקאי, פרצה רמת התנגדות משלימה תשואה חיובית של מעל 21% השנה.

ברקע לעליות, חוסר ההסכמות בין ארגון ’חבר’ לשופרסל שעשוי להטיב עם החברה. האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה החדשים ב שופרסל, ממשיכים, כצפוי, להתמקד בשיפור הרווחיות, אך ניסיונם להמשיך את מה שניסוי פעם ביי אברכהן, לחתוך בהנחות של ’חבר’ נתקלו בסירוב של המועדון של כוחות הביטחון וצה"ל, ואלו עמדו על שלהם בניסיון לקצץ בהטבות שניתנו למחזיקים בשיעור של 6%-9% ברכישות ברשת שופרסל.

ב’חבר’ סירבו, כאמור, וההטבות שניתנו עד היום יבוטלו החל מה-1 בנובמבר השנה. המהלך עשוי לשרת את קארפור שבשליטת אלקטרה צריכה, שכן נכון להיום היא עדיין מחזיקה בהסכם הטבות, ובכורי השדה היא הספקית תצרוכת חקלאית של קארפור ולכן גם היא עשויה להנות מכך.

סיטונאית הירקות והפירות שבשליטת האחים אילן וששי שבע, המהווה בין היתר כאמור ספק הירקות של קרפור, מפעילה גם את רשת שוק העיר המונה 15 סניפים ואתר אונליין וכן פעילות אשראי חוץ בנקאי תחת חברת גרין ארק. מכירותיה של ביכורי שדה עלו מ-1.65 מיליארד שקל ב-2022 ל-1.77 מיליארד שקל בשנת 2023, כאשר כ-20% ממכירותיה מיוחסות לרשת קארפור, שפתיחת הסניפים אשתקד תורגמו בתוצאותיה של ביכורי השדה.

ביכורי שדה צפויה ליהנות ברבעון השני השנה מעליית מחירי הפירות והירקות, בדגש על פירות הקיץ. יחד עם זאת, תחום המימון החוץ בנקאי לחקלאים, שלא ברור עד כמה נפגעו ובכמה יפוצו, נותר בגדר נעלם שעשוי להכביד. בנוסף לזאת צריך לציין את המחסור בידיים עובדות בצל המלחמה, שעשויות להשפיע על היקף התוצאת החקלאית הנמכרת.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 6
    ק מ צ נ י ם -פוגעים בחיילים קצינים כוחות הביטחון

    נשות כוחות הביטחון קונות שם אני גמלאי ולא אקנה במקום יקר כזה

    • צדק
    • 09/07/2024 20:30
  • 5
    עמיתי חבר

    רק ימים יגידו מה תהיה התגובה של עמיתי חבר שבשל ההנחה נהגו לקנות בשופרסל.

    • ארנה גלן
    • 09/07/2024 18:55
  • 4
    ביקורי השדה הם היד הנוספת של יוקר המחיה

    משלמים למגדל שקל ומוכרים ב20 שקל

    • משה כף
    • 08/07/2024 17:54
  • 3
    מהלך חכם

    בעבר ההנחה לחבר הייתה 17% וחתכו את ההנחה ב2014 ל9% ועכשיו מפסיקים את ההנחה. האסטרטגיה העיסקית הייתה להרגיל את הלקוחות לקנות בשופרסל. אם לא תהיה רשת מתחרה שתיתן הנחה משמעותית(למשל 17%) הם לא יצליחו להזיז את חברי המועדון מהרגלי הקנייה שלהם. חשוב לציין שכבר היום יש למועדון חבר הסכמים עם הרשתות המתחרות על הנחות בין 3.5-8% ולכן מי שקונה בשופרסל כנראה ימשיך לקנות.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • GandalftheWhit
    • 08/07/2024 16:12
  • 2
    כמה שולי הרווח ? אולי עדיף

    שילכו. לאורך השנים רצית את חבר שלא ילך למתחרה. שאר הלקוחות בעצם סבסדו את חבר. היום יש מספר מועדונים וזה כנראה הולך להשליך על כולם.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    • גיא5
    • 08/07/2024 12:23