טל יעקובסון, מנכ"ל פריון<br>קרדיט: יח"צ
טל יעקובסון, מנכ"ל פריון קרדיט: יח"צ

מנייתה של חברת פריון הדואלית (סימול: PERI) צונחת בבורסה בתל אביב לאחר שהחברה הנמיכה תחזיות לרבעון השני של השנה, וזאת בצל שנויי התמחור של מנוע החיפוש Bing של מיקרוסופט. זאת לאחר שהחברה כבר הנמיכה תחזיות בפבואר האחרון - לכתבה המלאה.

בשורה התחתונה, ענקית הטכנולוגיה מיקרוספוט צפויה להחריג כמה מפרסמים במנוע החיפוש - מה שצפוי לגרור ירידה בהכנסות של פריון.

במהלך הימים האחרונים, הודיעה מיקרוסופט בינג לפריון על החלטתה להסיר מרשת ההפצה שלה מספר פבלישרים. הודעות דומות נמסרו לשותפי הפצה אחרים ברשת החיפוש של מיקרוסופט בינג. בעקבות החלטה זו, בנוסף לשינויים במנגנון תמחור הפרסום שיישמה מיקרוסופט ברבעון הראשון של 2024, צפויות ההכנסות מהחוזה עם מיקרוסופט בינג להגיע לפחות מ-5% מסך ההכנסות במחצית השנייה של 2024. 

 החברה צופה כעת הכנסות בטווח שבין 106-108 מיליון דולר, לעומת טווח של 118-122 מיליון דולר בתחזית הקודמת. ה-EBITDA המתואמת צפויה להיות בטווח שבין 6.5-7.5 מיליון דולר לעומת 10-12 בתחזית הקודמת. פריון צופה כי ההכנסות לשנה כולה ירדו לטווח שבין 490-510 מיליון דולר לעומת 590-610 מיליון דולר בתחחזית קודמת, וה-EBITDA תעמוד בטווח שבין 48-52 מיליון דולר לעומת 78-82 מיליון דולר בתחזית הקודמת.

פריון מעדכנת את תחזיותיה לרבעון השני ולשנת הכספים 2024 לאור השינויים של מיקרוסופט בינג. בעוד שינויים אלה מהווים את הסיבה העיקרית לתחזית ה-EBITDA המופחתת, ציינה החברה כי היא רואה לאחרונה גם ירידה בהכנסות בערוצי הוידאו ובפרסום בפורמטים סטנדרטים (Display). "החברה מאמינה, כי ירידות אלו משקפות את תנאי השוק ומעבר לפורמטים מתקדמים המציעים למפרסמים החזר גבוה יותר על ההשקעה בפרסום. פריון ציינה כי הגידול בהכנסות מפורמטים אחרים נמשך, אך גידול זה אינו מנטרל את הירידה בהכנסות הנובעת ממגמות אלו, שתרמו לתחזית המופחתת", מסרה פריון שניסתה להנמיך את גובה הלהבות ומסרה בנוסף כי היא ממשיכה לעבוד עם מנועי חיפוש אחרים, ותרומתה של מיקרוסופט בינג כבר אינה מהותית.

טל יעקובסון, מנכ"ל פריון, אמר: "השינויים האחרונים שיישמה מיקרוסופט בינג מול שותפי ההפצה בשוק החיפוש מצערים והשפיעו משמעותית על פעילות הפרסום מבוסס החיפוש שלנו. פריון נותרה מחויבת להרחבת פעילות פתרונות הפרסום מבוססי בינה מלאכותית באמצעות מוצרים חדשניים ושותפויות. אנו ממוקדים במנועי הצמיחה שלנו הכוללים פרסום מבוסס בינה מלאכותית בטלוויזיות חכמות (CTV), במדיה קמעונאית (Retail Media), ופתרון פרוגרמטי לפרסום דיגיטלי חוץ-ביתי (DOOH) – ערוצים המייצגים הזדמנות משמעותית עבור פריון הודות לגודלם ושיעור הצמיחה הגלובלי שלהם. כמו כן, הנהלת ודירקטוריון פריון מחויבים לספק ערך לבעלי המניות באמצעות מינוף המאזן החזק שלנו להשקעות בטכנולוגיה, רכישת פתרונות משלימים, ויישום תוכנית buyback בהיקף של 75 מיליון דולר, אשר כבר החלה״.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש

  • 1
    דיוידנד עכשיו!

    • כואב לי
    • 10/06/2024 20:47