רמי לוי<br>קרדיט: יח"צ
רמי לוי קרדיט: יח"צ

רשת רמי לוי סיימה את הרבעון הראשון עם זינוק חד ברווח הנקי, כתוצאה מהעלייה שנרשמה בשיעור הרווח הגולמי, לאחר שיפור תנאי הסחר של הקבוצה. ברקע: קופיקס עברה לאיזון.

סך המכירות של רמי לוי קטנו ב-0.9% לעומת הרבעון המקביל והסתכמו ב-1.74 מיליארד שקל. מכירות מגזר הקמעונאות ירדו ב-2.56%. המכירות למ"ר ירדו ל-14.98 אלף שקל בהשוואה ל-15.55 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד. המכירות בחנויות זהות ירדו ב-1.74% בשל עיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני בעוד שבשנה שעבר החג נכלל ברבעון הראשון.

הרווח הגולמי של הקבוצה עלה ב-10.77% ל-424.3 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי מהמכירות עלה מ-21.78% ל-24.35%. הרווח מפעולות רגילות לפני הוצאות פחת והפחתות, EBITDA, הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2024 לסך של 164.2 מיליון שקל, לעומת סך של 115.3 מיליון שקל ברבעון הראשון אשתקד. הגידול ב-EBITDA נובע מעלייה ברווח מפעולות רגילות ומעלייה בהוצאות הפחת.

הרווח מפעולות רגילות במגזר הקמעונאות זינק ב-60.7% לכ-68.7 מיליון שקל, לעומת 42.8 מיליון
שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח מפעולות רגילות במגזר אחרים קפץ ל-20.36 מיליון שקל, לעומת 3.12 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע בעיקר מחברות הבנות גוד פארם וקופיקס שהתייצבה לעומת הפסד שרשמה ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי של רמי לוי עלה ב-162% ל-62.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. העלייה מיוחסת בעיקר מגידול בשיעור הרווח מפעולות רגילות. שיעור הרווח מפעולות רגילות מן המכירות, עלה משיעור של 2.58% ברבעון הראשון של שנת 2023 לעומת שיעור של 5.08% ברבעון הראשון של שנת 2024. העלייה בשיעור הרווח מפעולות רגילות נובעת מעלייה בשיעור הרווח הגולמי.

שיעור הרווח הגולמי מן המכירות ברבעון הראשון של שנת 2024 עומד על 24.35% לעומת 21.78% ברבעון הראשון של שנת 2023. העלייה בשיעור הרווח הגולמי נובעת משיפור תנאי הסחר ומעיתוי חג הפסח שחל אשתקד ברבעון הראשון ומבצעים מעמיקים שעורכת החברה לפני חג הפסח שהשנה בוצעו ברבעון השני.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש