קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

לפני הקמת עסק יש לפנות למשרדי מע"מ לקביעת סיווגכם כעוסק פטור או מורשה ולמילוי הטפסים הרלוונטיים. לאחר השלמת השלב הבירוקרטי, מומלץ להכיר את מגוון הכלים הדיגיטליים שיעזרו לכם לנהל את העסק ביעילות ובקלות, תוך חסכון בזמן, משאבים, כוח אדם ואנרגיה.

מה אתם נדרשים לעשות במשרדי מע"מ?

השלב הראשון של פתיחת עסק מתחיל במשרדי מע"מ. סיווג העוסק נקבע לאחר הצהרתכם על מחזור העסקאות המשוער: עוסק פטור הוא בעל עסק שמחזור עסקאותיו לא עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024). עוסק מורשה הוא בעל עסק שמחזור עסקאותיו עולה על 120,000 ₪ (נכון לשנת 2024). בהתאם לסעיף 13 לתקנות מע"מ (רישום), קיימים מקצועות ועיסוקים כמו: עו"ד כלכלן, רו"ח ומהנדס, המחייבים רישום כעוסק מורשה גם אם מחזור העסקאות נמוך מהסכום שנקבע באותה שנה.

רישום עוסק יחיד - כולל מילוי טופס 821 וצירוף של תעודת זהות, אסמכתא על קיום חשבון בנק של העסק והסכם שכירות/רכישה של מקום העסק.

רשום שותפים (שני אנשים ומעלה) - כולל מילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821 א’, בצירוף תעודת זהות של השותפים וחוזה שכירות/קנייה של מקום העסק.

רישום חברה בע"מ - כולל מילוי טופס 821 במשולב עם טופס 821 א’, צירוף תעודת רישום ברשם החברות, מידע על מקורות מימון ומחזור עסקאות משוער.

ההבדלים בין עוסק פטור ומורשה

עוסק פטור -מחויב להצהיר על מחזור העסקאות שלו עד ה-31/1 בכל שנה. במידה ומחזור העסקאות עולה על הסכום שנקבע באותה שנה, סיווגו ישתנה לעוסק מורשה. העוסק מחויב להפיק קבלות עבור עסקאותיו ואינו רשאי להפיק חשבוניות מס, משום שאינו גובה מע"מ מלקוחותיו. העוסק פטור מדיווח חודשי או דו-חודשי למע"מ ואינו רשאי לקבל החזרי מע"מ על הוצאות העסק.

עוסק מורשה- מחויב להפיק ללקוחותיו חשבונית מס עבור כל עסקה ולגבות מע"מ בגובה 17% (נכון לשנת 2024) עבור כל עסקה ולהעבירה לרשות המיסים. על העוסק לשלם למע"מ תשלום חודשי או דו-חודשי בהתאם לגובה הצפוי של מחזור עסקאותיו והוא רשאי לקבל החזרי מע"מ על הוצאות העסק.

הכירו את מגוון הכלים לניהול יעיל של העסק

המערכות הממוחשבות המאפשרות לבעלי עסקים להתנהל באופן מקצועי בכל תחומי העסק כוללות:

הפקת חשבוניות אונליין - חשבוניות דיגיטליות מעוצבות הנושאות חתימה דיגיטלית מאובטחת, נשלחות ללקוח בלחיצת כפתור. המערכת כוללת מגוון אפשרויות כגון: מעקב אחר חיובים, הפקת דו"חות וניהול הוצאות והכנסות.

סליקת אשראי- המערכת הידידותית למשתמש מאובטחת תחת התקנים המחמירים ביותר וכוללת פיצ’רים כגון: תשלום באמצעים שונים ושמירת פרטי אשראי על ידי TOKEN מוצפן.

מערכת ניהול לקוחות CRM - באמצעותה ניתן לשפר את הקשרים עם הלקוחות, להפוך לידים ללקוחות משלמים ולהגדיל את המכירות.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש