קרדיט: REE Automotive
קרדיט: REE Automotive

חברת REE Automotive (סימול: REE) מגליל ים, המפתחת פלפטורמה מודולרית חשמלית המאפשרת לחברות לבנות משאיות וכלי רכב מסחריים חשמליים, דיללה את המשקיעים לאחר שגייסה 2 מיליון מניות לפי שווי של 6.50 דולרים למניה, מה שגרר ירידה של 15% במחיר המניה אחרי המסחר בוול סטריט בשישי.

זהו גיוס נוסף בהמשך לזה של 8 מיליון דולר שגייסה החברה מבעל מניות מוסדי גדול בחברה לקראת סוף הרבעון השלישי של 2023. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להאיץ את מאמצי פיתוח ומסחור המוצר, לצד חיזוק מיצובה הפיננסי של החברה לצורך צמיחה עתידית, בעוד שוק הרכב החשמלי הופך תחרותי יותר ויותר, והיכולת של REE לחדש ולהרחיב את פעילותה תהיה קריטית.

החברה, שהוקמה לפני כ-10 שנים על ידי דניאל בראל ואחישי סרדס, מעסיקה 100 עובדים במרכז הפיתוח ממוקם במשרדים בהרצליה, ובמרכז ההנדסה והיצוא נמצא בליבת תעשיית הרכב בקובנטרי, באנגליה. החברה צופה הכנסות מצטברות בהיקף של כמיליארד דולר בשנים 2024-2026, אבל התחזית מתבססת לא על צבר הזמנות אלא על תוכנית הייצור של החברה, שלפיה היא תייצר כ-300 כלי-רכב השנה, ורק ב-2026 תיכנס לייצור בקנה מידה גדול יותר.

מה מייחד את הטכנולוגייה של החברה (REEcorner)? שילוב של כלל רכיבי ההנעה והשליטה של הרכב (המנוע, ההיגוי, בולמי הזעזועים והגיר) במודול קומפקטי הממוקם בין השלדה והגלגל, המנוהלים על ידי שליטה ממוחשבת. הטכנולוגייה מאפשרת לייצר פלטפורמות חשמליות שטוחות ומודולריות בהתאם לדרישות שונות בקצב מהיר.

את הרבעון השלישי של 2023 סיימה החברה עם הפסד נקי של 24.1 מיליון דולר, בהשוואה ל- 26.2 מיליון דולר ברבעון הקודם ו- 33.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה נהנתה ברבעון השלישי אשתקד ממענקים שהתקבלו ממשלת בריטניה, מירידה בהוצאות בגין תגמול מבוסס מניות, והתייעלות תפעולית שהביאה לירידה בהוצאות אחרות. ירידות אלה קוזזו חלקית על ידי עלייה בעלות המכר כתוצאה מרכישת חומרים עבור בניית רכבי הדגמה ועלייה בהוצאות פיתוח הנדסי. החברה סיימה את הרבעון השלישי של 2023 עם נזילות של 101 מיליון דולר, הכוללת יתרת מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר של 86 מיליון ומסגרת אשראי בגובה של 15 מיליון דולר.

בינואר האחרון קיבלה REE היתר משרד התחבורה האמריקאי לרכבים מבוססי תוכנה, והחלה במשלוחים של פלטפורמת ה-P7-C החשמלית ללקוחותיה. חברת ההפצה Pritchard בארה"ב היא הראשונה לקבל משאית דמו P7-C להדגמה בקרב לקוחותיה, ציי רכבים בארה"ב. מפיצים נוספים של REE וציי רכב מובילים צפויים לקבל משאיות דמו P7-C נוספות בשבועות הקרובים. משאיות ה-P7-C של REE עומדת בדרישות רשויות המס פדרליות בארה"ב (Internal Revenue Code 45W) להטבות מס של עד 40 אלף דולר לכל רכב. בנוסף, החברה פועלת לקבלת זכאות לתמריצי מדינה שונים, שיכולים להסתכם במעל ל-100 אלף דולר לרכב, בהתאם למיקומו של הלקוח.

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש