עמיחי בר ניר, לשעבר מנכ"ל טופ גאם<br>קרדיט: טופ גאם
עמיחי בר ניר, לשעבר מנכ"ל טופ גאם קרדיט: טופ גאם

חברת טופ גאם פרסמה הבוקר (ה’) את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה.

בשורה העליונה, הכנסות ממכירות עלו בכ-14% לכ-11.2 מיליון דולר ברבעון השלישי, בהשוואה לכ-9.8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו ההכנסות בכ-18% לכ-37.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-31.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. לפי מטבע השקל, הצמיחה בתקופת הדוח הינה 29% והצמיחה ברבעון השלישי הינה 32%.

לחברה 2 מגזרי פעילות: הראשון, תוספי תזונה, במסגרתו מפתחת, מייצרת ומשווקת החברה מוצרי תוספי תזונה בצורת סוכריית גומי, בעיקר לשוק הבינלאומי; השני, ממתקים, במסגרתו מפתחת, מייצרת, מייבאת ומשווקת סוכריות גומי וממתקים נוספים בעיקר לשוק המקומי.

במגזר תוספי התזונה בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה גידול של 25% לכ-20.8 מיליון דולר, לעומת כ-16.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברבעון השלישי, שנחשב בשנים האחרונות לרוב לרבעון החלש ביותר במכירות תחום תוספי התזונה, רשמה החברה גידול של 11% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-6.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-5.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בהתאם למיקוד האסטרטגי של החברה, הצמיחה במכירות תוספי התזונה של החברה בתקופת הדו"ח וברבעון השלישי מול התקופות המקבילות בשנת 2022, הייתה בעיקר במוצרי Tailor Made שפותחו עבור לקוחות אסטרטגיים - בשיעורים של 76% ו-102%, בהתאמה, וכן במוצרים מבוקבקים - בשיעורים של 87% ו-86%, בהתאמה.

בכך באה לידי ביטוי האסטרטגיה של החברה לפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים מבודלים וחדשניים, ללקוחות אסטרטגיים בעלי מוצרי פרימיום בתחום תוספי התזונה, מזון ופארמה.

נכון למועד הדו"ח, לטופ גאם צבר הזמנות של מוצרי תוספי תזונה שגדל להיקף של כ-11.2 מיליון דולר לאספקה במהלך החודשים הקרובים, לעומת צבר של כ-7.4 מיליון דולר במועד הסמוך לפרסום הדו"חות הכספיים בתקופה המקבילה אשתקד.

במגזר פעילות הממתקים הסתכמו הכנסות החברה ברבעון השלישי בכ-4.9 מיליון דולר, בהשוואה לכ-4.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו המכירות בכ-10% לכ-16.3 מיליון דולר לעומת כ-15 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העברת הייצור של סוכריות גומי למגזר הממתקים לקבלן משנה בוצעה בסוף שנת 2022 כדי לפנות יכולות ייצור לתחום תוספי התזונה, העבירה החברה את מרבית פעילות הייצור של סוכריות גומי למגזר הממתקים לקבלן משנה, והחלה מרבעון ראשון 2023 לרכוש ממתקים מהספק.

ה-EBITDA(Non-GAAP) עלה ברבעון השלישי לכ-1.4 מיליון דולר, בהשוואה לכ-1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלה-EBITDA (Non-GAAP) לכ-5.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-5.0 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA ברבעון השלישי עלה לכ-1.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-975 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה ה-EBITDA לכ-4.6 מיליון דולר לעומת כ-4.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

טופ גאם סיכמה את הרבעון השלישי עם רווח נקי של כ-346 אלף דולר, בהשוואה להפסד נקי של כ-188 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם רווח נקי של כ-2.2 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של כ-2.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. ברווח הנקי התבטאו הוצאות הנהלה וכלליות חד פעמיות בסך של כ-550 אלף דולר בקשר עם עסקת M&A שנבחנה והחברה החליטה שלא להתקדם עמה, והגידול בהוצאות המימון בהיקף של כ-500 אלף דולר.

לאחר תקופת הדוח ובעיצומה של המלחמה, החברה השלימה בהצלחה הנפקת מניות ואופציות, במסגרתה גייסה כ-70 מיליון שקל במחיר של 5.3 שקל למניה. בין המשקיעים מגדל, הפניקס, מור וקרן Target. בעלי השליטה מכרו מניות מחוץ לבורסה מניות בשווי של 10 מיליון שקל ובמחיר של 4.9 שקל למניה.

לדברי עמיחי בר-ניר, מנכ"ל טופ גאם: "המשך הצמיחה של החברה וגיוס ההון המוצלח שביצעה בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה ממלאים את כולנו סיפוק וגאווה. אנו מלאי הערכה והוקרה לעובדינו המסורים במפעל החיוני של החברה בשדרות, על כך שגם בתקופת הלחימה המתמשכת ברצועת עזה המשיכו להציג יכולות גבוהות, מחויבות והירתמות למאמץ, חרף העובדה כי חלק מהעובדים גויסו בצו 8 ומתגוררים בישובים שפונו. הירתמות זו מאפשרת להנהלת החברה גם בימים אלה להגביר את פעילות הייצור, לקדם חזרה לשגרה, להמשיך הספקה סדירה ללקוחותיה בדרכה לחזור למגמת הצמיחה המהירה עם סיום הלחימה. גיוס ההון של 70 מיליון ש"ח שהשלימה החברה במהלך החודש האחרון, יאפשר לחברה לממש את תוכניותיה של התרחבות בארה"ב, להגיע לנוכחות תפעולית ויצרנית בארה"ב ולבסס את צמיחתה שנים קדימה. החברה ממשיכה לפעול להרחיב את מספר לקוחותיה, תוך התמקדות בלקוחות אסטרטגיים בעלי מותגים בינלאומיים מובילים, ובהמשך בפיתוח מוצרים חדשניים ופורצי דרך, שיתמכו בתוכניות הצמיחה של החברה."

תגובות לכתבה

הוסיפו תגובה

אין לשלוח תגובות הכוללות מידע המפר את תנאי השימוש