גל פרידמן, יו"ר אקוואריוס מנועים קרדיט: רמי זרנגר

אקוואריוס מנועים: TPR תשקיע 20 מיליון דולר תמורת 20% מחברת הבת ביפן

ההשקעה משקפת שווי של 100 מיליון דולר לחברת הבת אקוואריוס יפן; הצדדים ישתפו פעולה בייצור, פיתוח ושיווק מוצרי אקוואריוס בשוק היפני

חדשות ספונסר 18/10/2021 10:06

א+א-

חברת אקוואריוס מנועים חתמה על הסכם התקשרות עם TPR Co, חברה ציבורית יפנית ויצרנית  מערכות הנעה לרכבים וחלקי מנועים (TPR). שתי החברות התקשרו במזכר הבנות לא מחייב להסדרת התנאים העקרוניים לגבי שיתוף הפעולה ביניהן, שלאחריו יחלו במשא ומתן לקראת הסכם מחייב. ההסכם המחייב צפוי להיחתם בתוך 60 יום.

 

לפי ההסכם המתגבש תשקיע TPR היפנית בהון המניות של אקוואריוס יפן סכום של 20 מיליון דולר כנגד 20% ממניותיה של חברת הבת, וזאת לפי שווי של 100 מיליון דולר. ההשקעה תתבצע בשני חלקים זהים, כאשר ביצוע החלק השני של ההשקעה יהיה כפוף לקבלת הזמנה ראשונה של מוצרי החברה בהתאם לתנאי המזכר.

 

במסגרת הסכמי השת"פ וההשקעה סוכם גם ש-TPR תהיה זכאית למנות דירקטור אחד בדירקטוריון אקוואריוס יפן, וכן נושא משרה בכירה אשר יכהן במשרה שתוסכם בין הצדדים.

 

כמו כן, על פי מזכר ההבנות, תעניק אקוואריוס מנועים ל- TPR ולחברות קשורות לה זכות בלעדית לייצור מוצרי החברה למטרת מכירתם והפצתם על ידי אקוואריוס יפן ללקוחות הממוקמים ביפן בלבד. ההסכם אינו מונע מאקוואריוס מנועים לייצר את מוצריה ולמכור אותם באמצעות אקוואריוס יפן ללקוחות שאינם ממוקמים ביפן.

 

בנוסף, הסכימו הצדדים לשתף פעולה לקידום הפעילות העסקית של אקוואריוס יפן, הכוללת הקמת מרכז מחקר ופיתוח למנוע מבוסס מימן ביפן, קידום הפעילות העסקית של אקוואריוס יפן על ידי TPR, בתחומי פיתוח עסקי, קשרים עסקיים, מכירה, שיווק ומחקר ופיתוח וגם שיתוף פעולה לצורך איתור והעסקת עובדים מומחים ביפן, לרבות עובדיה של TPR.

 

מזכר ההבנות הנוכחי נחתם בהמשך להשקעתה של TPR בחברה מחודש ספטמבר 2020 וכן בהמשך למזכר ההבנות הראשוני, שנחתם בין הצדדים במרץ 2021, במסגרתו דובר כי TPR תוכל להשקיע 5 מיליון דולר באקווריוס יפן.

 

גל פרידמן, יו"ר אקוואריוס מנועים: "אנו ממשיכים לקדם את שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם TPR, שהיא שחקנית משמעותית בתעשיית הרכב ביפן, ובמסגרת זו גם צפויה לבצע השקעה משמעותית בחברת הבת, אקוואריוס יפן, ולסייע באמצעות מעמדה וקשריה את פעילותנו ביפן.

 

ל-TPR יכולות ייצור, שיאפשרו את קיצור פרקי הזמן הנדרשים לאקוואריוס כדי להטמיע את מוצריה בשוק היפני, לצד קשרים עסקיים וניסיון רב בשוק זה, שיאפשרו לנו נגישות גבוהה ללקוחות משמעותיים ביפן".

 

כזכור, אקוואריוס מנועים הקימה חברת בת ביפן במטרה לקדם ולחזק את הקשרים מול שותפיה הקיימים של החברה ביפן, ביניהם חברת מוסאשי (חברה ציבורית יפנית בבעלות חלקית של קבוצת הונדה מוטורס). החברה ביפן תסייע ליצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם שחקני מפתח באסיה ותקדם הזדמנויות עסקיות נוספות בשוק היפני – והעסקה המדווחת היום צפויה להיות מנוע צמיחה משמעותי בשוק זה.

 

במאי האחרון חברת אקוואריוס עוד הודיעה על התקדמות טכנולוגית שהוגדרה על ידה כפריצת דרך בתחומה. המנוע הלינארי שפיחתה החברה, המבוסס על גז המימן, עבר בהצלחה בדיקות הרצה, שבוצעו ע"י חברת ALV האוסטרית, המתמחה בפיתוח, הדמיה ובדיקה של כל סוגי ההנעה ושילובם בכלי רכב שונים.

 

חברת AVL היא גוף מקצועי בלתי תלוי אשר בדק והוכיח את פעילותו ויעילותו של המנוע שפיתחה אקוואריוס. בניסוי שבוצע, פעל המנוע על בסיס מימן בלבד, ללא שימוש כלשהו בדלקים פוסיליים מסייעים.

 

תוצאות הבדיקות הצביעו על כך שמנוע החברה ניתן להפעלה גם באמצעות מימן בלבד (100%), תוך פליטת גזים, CO2, CO ו-HC ברמות זניחות עד אפסיות. החברה מעריכה כי תוצאות הבדיקות מהניסוי שנערך מהוות התקדמות של ממש בהוכחת הפעלת מנוע מימן ייחודי זה.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה