איתי בן זאב, מנכל הבורסה לניע קרדיט: קובי קנטור

הבורסה לניירות ערך משיקה מדד חדש לרשתות שיווק

במדד יכללו 19 מניות, ששווי השוק שלהן עומד על כ-34.2 מיליארד ₪; מועד ההשקה יהיה ב- 5 בספטמבר

חדשות ספונסר 02/08/2021 11:38

א+א-

דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל-אביב אישר בישיבתו האחרונה את השקתו של מדד חדש – ת"א-רשתות שיווק.

 

הצורך במדד החדש עלה במסגרת מחקר ופיתוח מדדים חדשים בבורסה ובהמשך לבקשות מצד פעילי שוק ההון במדד חדש המתמקד ברשתות שיווק פיזיות ואון-ליין אשר מתמחות בשיווק לריטייל של מוצרי צריכה ממגוון תחומים רחב.

 

על מנת לענות על צורך זה, ב-1 באוגוסט 2021, פוצל תת-ענף מסחר לשני תתי ענפים: "רשתות שיווק" ו"מסחר". המדד החדש יבוסס על תת הענף החדש "רשתות שיווק". במדד ייכללו המניות שסווגו בתת-ענף "רשתות שיווק" הנכללות במאגר תמר, עם תקרת משקל של 10% למניה במדד.

 

במדד יכללו 19 מניות, ששווי השוק שלהן עומד על כ-34.2 מיליארד ₪. שווי החזקות ציבור במניות אלה עומד על כ-18.2 מיליארד ₪. מדד הבסיס של המדד זהה למדד הבסיס של מדד ת"א-SME150 במועד השקת המדד.

 

מועד ההשקה יהיה ב- 5 בספטמבר בעת עדכון מדדי המניות של חודש זה והמועד הקובע לקביעת הרכב המדד, יהיה תום המסחר ב- 12 באוגוסט, 2021 שהוא המועד הקובע של עדכון חודש ספטמבר.

 

המניות שיכללו במדד החדש הן שופרסל, פוקס, אלקטרה צריכה, רמי לוי, יוחננוף, פרשמרקט, ריטיילורס, מקס סטוק, טיב טעם, ויקטורי, דלתא מותגים, אייס קמעונאות, קוויק, גול, עדיקה סטייל, קסטרו, קופיקס, בריל והמשביר לצרכן.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה