IPO

מנכ”ל גלאסבוקס: ”כשנגיע להכנסות של 100 מיליון דולר ננפיק גם בנאסד”ק”

גלאסבוקס תתחיל להיסחר הבוקר בבורסה המקומית, אחרי שגייסה כ-312 מיליון ש"ח לפי שווי של 1.14 מיליארד ש"ח; החברה מציגה בחמש השנים האחרונות גידול שנתי ממוצע ב-ARR של 135%

פולי טל 10/06/2021 09:59

א+א-

חברת גלאסבוקס (Glassbox) הישראלית, העוסקת בתחום ניתוח חוויות משתמש, תחל להיסחר הבוקר בבורסה בתל אביב, אחרי שהשלימה אמש הנפקה לפי שווי של 1.14 מיליארד ש"ח לפני הכסף.

 

הגיוס שעשתה החברה הסתכם ב-312 מיליון ש"ח, כאשר חלק מהכסף יופנה לקופה וחלק ישמש כרכיב סקנדרי לבעלי מניות קיימים. עד להנפקה גייסה החברה, שהוקמה ב-2010, 64 מיליון דולר משורה של משקיעים מובילים בעולם, ביניהם הקרנות IBEX, Updata, גפן קפיטל, Brighton Park Capital, ו-CEIIF.

 

את גלאסבוקס הקימו ירון גואטה סמנכ״ל טכנולוגיות, יואב שרייבר סמנכ״ל תפעול וחנן בלומשטיין סמנכ״ל לקוחות. ב-2015 הצטרף ירון מורגנשטרן, המשמש כמנכ״ל החברה. בשנה שעברה רכשה גלאסבוקס את אחת ממתחרותיה, SessionCam האנגלית, והרחיבה את מעגל הלקוחות שלה.

 

כיום, החברה תומכת ביותר מטריליון ״מסעות לקוח״ בדסקטופ ובמובייל מדי שנה, עבור למעלה מ-350 לקוחות. בזירות הביטוח והפיננסים יש לחברה לקוחות כמו SoFi ,Wireless TrackFone, וגם  ארבעה מעשרת הבנקים הגדולים בעולם. לקוחות בולטים נוספים הם Asics, Samsonite ו-Air Canada. לחברה יש היום כ-260 עובדים במשרדיה השונים בעולם, מתוכם מעל 100 מועסקים בישראל.

 

הטכנולוגיה שפיתחה גלאסבוקס מאפשרת לארגונים לנתח את נתוני הגלישה של המשתמשים באתרים ובאפליקציות שלהם, לזהות מגמות ודפוסים של שימוש, ובעיקר להציף עבור מחזיקי האתר איפה המשתמשים מתקשים, נופלים או מפסיקים את תהליך הרכישה שביצעו – וכך לשפר ולייעל את האתר או השירות שהם מציעים. המערכת של החברה פועלת במובייל ובמחשב ולמעשה מלווה את ״מסע הלקוח״ מקצה לקצה.

 

בשיחה עם ספונסר ממשרדי החברה בלונדון, סיפר מנכ"ל החברה ירון מורגנשטרן שהקורונה נתנה פוש גדול לחברה, עם העלייה המאסיבית בשימוש באינטרנט לקניות ולקבלת שירותים ממשרדי ממשלה, בנקים, בריאות ועוד.

 

על פי נתוני הרבעון הראשון של 2021, לחברה הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של למעלה מ-35 מיליון דולר, שמשקפות גידול שנתי ממוצע של 135% בכל אחת מה-5 השנים האחרונות. הכנסות החברה בשנת 2020 עמדו על 22 מיליון דולר, לצד הכנסות פרופורמה של 31 מיליון דולר.

 

החברה שואפת להגיע ל-ARR של כ-100 מיליון דולר בתוך 2-4 שנים, יעד שנקבע על בסיס הנחות צמיחה בהתאם לצבר המכירות (Pipeline) של החברה, שיעורי סגירת העסקאות (Conversion rate) ההיסטוריים של החברה וצפי לגידול בצבר המכירות בעתיד.

על ההנפקה בתל אביב אומר מנכ"ל החברה ירון מורגנשטרן "הגיעה העת שגם הציבור הישראלי יהנה מפירות ההצלחה של ההייטק הישראלי ואנו מקווים כי נסלול את הדרך לחברות טכנולוגיות נוספות שיעברו בדרך לניו יורק, בבורסה בתל אביב.

 

עוד שנתיים עד ארבע שנים נחצה את רף ההכנסות של 100 מיליון דולר ונהיה מספיק גדולים ובולטים כדי להגיע גם לנאסד"ק. הבסיס של החברה יישאר בישראל. הוא מבוסס על כישרונות גדולים שאפשרו לנו לצמוח לאורך השנים ואנחנו מתכוונים להמשיך להשקיע בהם".

 

מורגנשטרן מוסיף כי ״דלויט צופים עלייה של 200% בהוצאות של ארגונים על אנליטיקה בשיווק עד סוף השנה והוא צפוי להגיע להיקף של 15 מיליארד דולר. הנפקת החברה מספקת לנו את המשאבים הנדרשים כדי להמשיך בחדשנות שלנו ובדרך שלנו להפוך לפלטפורמה כוללת לניהול דיגיטלי של לקוחות. אני גאה מאוד בכל אחד ואחת מהעובדים והעובדות ונרגש מההזדמנות שעומדת בפתחנו״.

 

בריאן אברהמס, יו"ר מועצת המנהלים של גלאסבוקס אומר כי "״מגפת הקורונה האיצה באופן חסר תקדים את עולם המסחר המקוון, וכתוצאה מכך, מותגים וארגונים שואפים לא רק לדעת מה קורה בפלטפורמות הדיגיטליות שלהם, אלא גם להבין איך ולמה מתקבלות החלטות על ידי הלקוחות שלהם. לגלאסבוקס הפתרון הטכנולוגי הטוב ביותר ואנחנו מקווים להפוך אותה למובילה עולמית בתחומה" .

 

גלאסבוקס יוצגה על ידי עורכי הדין ניר דאש, אפרת צור וקרן נכטיגל ממשרד הרצוג פוקס נאמן, וכן על ידי רואי החשבון מיה בן שמואל ויעל ג׳רסי ממשרד קסלמן וקסלמן.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה