עלייה של 3.2% במכירות רשתות המזון ברבעון הראשון של השנה

אחרי עליה של 10% ברבעון האחרון של 2020, רשתות המזון ממשיכות להציג גידול במכירות גם אחרי הסרת מגבלות הקורונה

חדשות ספונסר 29/04/2021 13:56

א+א-

ברבעון הראשון של 2021 נרשמה עלייה של 3.2% במכירות ברשתות המזון, התמתנות מסוימת אחרי עלייה של 10.1% ברבעון האחרון של 2020, כך עולה מנתונים שמפרסמת היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. פדיון הרשתות המוגדרות כרשתות מזון כולל גם את הפדיון ממכירת חומרי ניקוי ומוצרים אחרים.

 

במהלך הרבעון הוסרו מגבלות הקורונה בישראל, במקביל להתקדמות מבצע החיסונים והונפקו תווים ירוקים שאיפשרו את פתיחתם המחודשת של בתי הקפה והמסעדות, מה שעשוי להסביר את ההתמתנות במכירות רשתות המזון.

 

בפדיון רשתות השיווק חלה עלייה של 1.4% וזאת לאחר יציבות בשלושת החודשים אוקטובר-דצמבר 2020. נתוני הפדיון ברשתות השיווק מתייחסים לרשתות המתמחות במזון ולרשתות המתמחות במוצרים אחרים: מוצרי טקסטיל והלבשה, הנעלה, מוצרים בני קיימה, כלי בית ו"שונות" - מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה.

 

השינויים בערך המכירות ברשתות אלה אינם משקפים בהכרח את השינויים בערך המכירות של מוצרי צריכה בכלל המסחר הקמעוני. זאת, כאשר יש מעבר של קונים ממסגרת המסחר הקמעוני האחר למסגרת חנויות של רשתות השיווק הנחקרות, מסיבות שונות, למשל: פתיחת סניפים חדשים, רכישה של חנויות קיימות וסגירת סניפים.

 

הנתונים, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים כאינדיקטור לצריכה הפרטית. נתונים אלה מקדימים בחודש את הנתונים של פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם כאינדיקטור נוסף.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה