אלקטריאון החלה בהדגמת הכביש החשמלי בשבדיה

במסגרת הפיילוט מסיעה אלקטריאון משאית על גבי מקטע מתוך הכביש החשמלי האלחוטי באורך של כ-200 מטר; המשאית נטענת מהכביש החשמלי תוך כדי נסיעה במהירות של עד 60 קמ"ש

חדשות ספונסר 17/01/2021 14:11

א+א-

חברת אלקטריאון מדווחת היום כי במסגרת הפיילוט שעורכת החברה בשבדיה, השלימה אלקטריאון AB חברת הבת המשמשת כזרוע של החברה בפעילותה במדינות נורדיות, פריסה והתקנה של מקטע כביש ציבורי חשמלי אלחוטי שפיתחה החברה, באורך של כ-1.65 ק"מ המחבר בין שדה התעופה לעיר ויסבי באי גוטלנד שבדיה.

 

אלקטריאון החלה בהדגמת הטכנולוגיה בכביש הציבורי לאחר השלמת בדיקות שונות שנעשו על ידי הרשויות המוסמכות בשבדיה, שכללו בין היתר בדיקות של פליטת רדיו, וקבלת אישורן.

 

במהלך השבועיים האחרונים במסגרת הפיילוט מסיעה אלקטריאון משאית חשמלית עליה מותקנים מקלטים של החברה על גבי מקטע מתוך הכביש החשמלי האלחוטי, באורך של כ-200 מטר, לצד ובמקביל לנסיעתם של רכבים נוספים על גביו. המשאית החשמלית נטענת מהכביש החשמלי תוך כדי נסיעה במהירויות שונות עד ל-60 קמ"ש בתנאי מזג אוויר קרים כאשר הכביש מכוסה בשלג.

 

הנסיעה הרציפה של המשאית החשמלית מאפשרת הפעלה רציפה ויציבה של מערכת הכביש החשמלי האלחוטי וקבלת נתונים חוזרים ממנה. המערכת נשלטת, מופעלת ומנוטרת על-ידי החברה באמצעות תוכנה מבוססת ענן ממטה החברה בישראל.

 

לפי ניתוח הנתונים המתקבלים אצל החברה, מערכת הטעינה האלחוטית מעבירה למצבר של המשאית החשמלית אנרגיה בהספק ממוצע של כ-70 קילוואט מחמשת המקלטים שהותקנו על-גבי המשאית. זוהי הצלחה ראשונה מסוגה בעולם של טעינה אלחוטית של משאית חשמלית על גבי כביש ציבורי במהירויות ובהספקים האמורים.

 

במהלך החודשים הבאים, בעקבות הצלחת הפעלת המקטע הראשון ובכפוף לאישור הרשויות המוסמכות בשבדיה, צפויה אלקטריאון AB להמשיך בהפעלת מקטעי כביש נוספים עד להפעלת הכביש החשמלי האלחוטי כולו, באורך של כולל כ-1.65 ק"מ.

 

בכוונת החברה להמשיך להסיע את המשאית החשמלית על גבי הכביש באמצעות מפעיל מקומי וכן לכוונן את מערכת הטעינה להגברת ההספק החשמלי. בנוסף, בכפוף לבדיקות ולאישורים המתאימים, בכוונת החברה להסיע על גבי הכביש גם אוטובוס חשמלי על מנת להדגים נסיעת אוטובוס ומשאית הנטענים בו זמנית מאותו הכביש.

 

להערכת החברה, הטעינה האלחוטית של המשאית החשמלית על-גבי הכביש הציבורי היא אבן דרך משמעותית לקראת מסחור טכנולוגיית הכביש החשמלי האלחוטי. זוהי גם אבן דרך משמעותית לקראת עמידה בדרישות המקדמיות לקראת הגשת מועמדות אפשרית לפיילוט רחב-היקף של הקמת כביש חשמלי אלחוטי המתוכנן על-ידי מנהלת הכבישים במשרד התחבורה השבדי, שיכלול פריסה של מקטעי כביש חשמלי אלחוטי באורך כולל של כ-30 ק"מ המיועדים לטעינה דינאמית של משאיות חשמליות תוך כדי נסיעה.

 

 

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה