דוחות כספיים

מספנות ישראל מפרסמת דוחות ראשונים כחברה ציבורית עם עליה של 37% בהכנסות

החברה הנפיקה את מניותיה בבורסה בתל-אביב בחודש בספטמבר 2020; הרווח הנקי מתחילת השנה הסתכם בכ-59.6 מיליון שקל

חדשות ספונסר 29/11/2020 12:16

א+א- 1

חברת תעשיות מספנות ישראל שהונפקה בבורסה בספטמבר 2020, דיווחה היום לראשונה כחברה ציבורית, את תוצאותיה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים לשנת 2020. החברה מציגה ברבעון השלישי צמיחה בהכנסותיה וברווח התפעולי, הודות לעלייה בהיקפי הפעילות בכל אחד ממגזרי פעילותה המרכזיים.

 

הכנסות החברה ברבעון עלו בכ-37% לכ-206.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-150.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. בחלוקה למגזרי פעילות ניתן לראות כי במגזר המספנה ההכנסות צמחו בכ-65% לסך כ-47.3 מיליון שקל, לעומת כ-28.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

ה-EBITDA במגזר ברבעון צמח לכ-12.4 מיליון שקל, לעומת כ-2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ב- EBITDA נובע בעיקר בשל תמהיל פרויקטים בביצוע שהיה ברווחיות גבוהה יותר וסגירת יתרות בפרויקטים שהסתיימו.

 

במגזר הנמלי ההכנסות עלו בכ-21.8% לכ-39.8 מיליון שקל, לעומת כ-32.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת מגידול בפריקת מטענים, לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ה-EBITDA במגזר עלה בכ-36.4% לכ-11.1 מיליון שקל, לעומת כ-8.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע מעליה בכמות הנפרקת, בחלקה מגידול בכמות פריקת המלט ובחלקה התאפשר כתוצאה מניצול רציף שהתפנה במסגרת צמצום זמני של פעילות במגזר האחר.

 

במגזר המלט ההכנסות זינקו בכ-51.7% לכ-112.3 מיליון שקל, לעומת כ-74 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה בהכנסות המגזר נובעת בעיקר מגידול בכמות הנמכרת, שקוזזה במעט בירידה במחיר הממוצע. ה-EBITDA במגזר המלט עלה בכ-57.3% לכ-15.3 מיליון שקל, לעומת כ-9.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

הגידול ברווח נבע מהגידול בכמות הנמכרת, וכן משיפור ברווחיות שהושפעה מירידה בעלות הממוצעת לטון כתוצאה מפריסת ההוצאות הקבועות על כמות גדולה יותר, מירידה במחיר חומר הגלם, בשע"ח של הדולר וירידה בעלות ההובלה.

 

הרווח הגולמי של תעשיות מספנות ישראל ברבעון השלישי של 2020 עלה בכ-47% לסך של כ-45.1 מיליון שקל (כ-21.9% מההכנסות), לעומת כ-30.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-20.3% מההכנסות).

 

הרווח התפעולי של החברה ברבעון עלה בכ-37% לכ-24.7 מיליון שקל (12% מההכנסות), לעומת כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (כ-12% מההכנסות). הגידול ברווח התפעולי נבע מהגידול ברווח הגולמי, בקיזוז חלקי בעיקר עם הוצאה חד פעמית בגין מענק הנפקה לעובדים שנרשם ברבעון בסך של כ-7 מיליון שקל ונזקף לסעיף הוצאות אחרות.

 

הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו בכ-0.1 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון, נטו שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד בסך כ-6.3 מיליון שקל. השינוי נובע מהשפעות שערי המטבעות בקבוצה ועסקאות גידור.

 

הרווח הנקי ברבעון השלישי הסתכם לכ-18.5 מיליון שקל (כ-16.4 מיליון מיוחס לבעלי המניות), בהשוואה לרווח נקי של כ-20 מיליון שקל (כ-18 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח הנקי הושפעה מהשינוי בהוצאות המימון, נטו לאור שינויי מטבע, כאמור.

 

הרווח הכולל ברבעון עלה לכ-18.7 מיליון שקל (כ-16.6 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-14.3 מיליון שקל (כ-12.3 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות).

 

צביקה שכטרמן, מנכ"ל תעשיות מספנות ישראל: "אנחנו שמחים לדווח לראשונה כחברה ציבורית על תוצאות הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים לשנת 2020. במהלך הרבעון השלישי אנו מציגים עלייה משמעותית בהכנסות וברווחיות המספנה, הנמל, ומגזר המלט, בין היתר בהמשך לצעדים שנקטנו, הממחישים את גמישותה התפעולית של הקבוצה, התומכת ביכולותינו לפעול ביעילות ולמקסם את הכנסותיה ורווחיה. מעבר לכך, פיזור הפעילויות של החברה המבוסס על מגזרי הפעילות השונים, מקנה לה יתרון ובסיס יציב להמשך צמיחה עתידי.

 

אנו פועלים באינטנסיביות לביסוס מעמדה של החברה כשחקנית מרכזית ומובילה בשווקי פעילותה. בין היתר, הודענו בשבוע שעבר על השלמת מו"מ להסכם משמעותי לייצור ומכירה של כלי שיט למדינה באסיה, תמורת כ-128 מיליון דולר, בעסקה שתתפרס על פני שלוש וחצי שנים ותתמוך בהבטחת צמיחתה של החברה הבת, מספנות ישראל.

 

אנו שוקדים כיום על פיתוחם של מספר מנועי צמיחה משמעותיים, ובהם הקמת ממגורות לגרעינים וכניסה לתחום הביטומן באמצעות הקמת מתקן ייעודי לתחום".

 

שלומי פוגל , יו״ר ISI: "מאז רכשנו את המספנות אנו גאים לראות כיצד החברה ממשיכה להתרחב וזאת בעבודת צוות מסורה של כל מי שעובד בחברה. לאחר הגיוס בשוק ההון החברה כבר מתכוננת לשלבים הבאים בפיתוח העסקי והרחבת הפעילות, כשאנו מתכוונים לחזק את תחומי הלוגיסטיקה, התעשייה והספנות, והכל במטרה להשיא רווחים לאורך זמן לבעלי המניות של החברה. כך, חברת סימנט השלימה רכישה של אוניית מלט נוספת ובכך כבר מפעילה צי של 4 אוניות מלט, מתוכן שלוש בבעלות. זאת במקביל להמשך גידול בפעילות ייבוא המלט.

 

בשטח המספנות אמור לקום מסוף רכבת שיחבר אותנו למערך המסילות של רכבת ישראל, ובנוסף אנו שוקדים על ייזום פעילויות נוספת בתחומי הלוגיסטיקה ועורף נמל. בתחום התעשייה, הידע והניסיון הרבים שנצברו בחברה ממשיכים לשמש אותנו בייצור כלי שיט מהמתקדמים בעולם ו אנו עדים לגידול בהזמנות של יצור וטיפול בכלים.

 

בנוסף, אנו משקיעים בהתמודדות החברה במכרז על נמל חיפה יחד עם שותפינו, DP WORLD מדובאי, מהחברות המובילות בעולם בתחום זה, מתוך הבנה שהצלחה בתפעול הנמל קשורה ביכולת לבנות נמל שישמש כ-HUB אזורי ועולמי ושיתבסס על שלוש רגליים מרכזיות - קישוריות עולמית, גשר למזרח התיכון ויעילות טכנולוגית גבוהה".

 

תגובה אחת

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    מספנות ישראל

    אפשר לקבל טכני על מספנות. מחזיק את המניה
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    m2sc 29/11/2020 13:00