מה לעשות אם המשלוח מאמזון לא הגיע?

בשנים האחרונות הרבה מאוד אנשים התחילו לעשות קניות מאמזון לישראל, אבל לפעמים נורת בעיה שהמשלוח לא מגיע. ניסינו לענות כאן, מה אפשר לעשות כשהמשלוח לא הגיע

תוכן מקודם 01/10/2020 15:32

א+א-

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים עוברים לקניות באינטנרט מהעולם. חלק לא קטן מאלו שקונים בישראל מהחנויות הגדולות ברחבי העולם בוחרים באמזון, בגלל המחירים והשירות. לפני שנה היתה תקופה שבה אמזון הציעו משלוח חינם לישראל וכך חשפו את השוק הישראלי לקניות מחברת הענק. אמנם בתקופה האחרונה מאז שהקורונה נכנסה לחיינו כמות המשלוחים קטנה באופן משמעותי, אבל עדיין הרבה אנשים עושים חלקים גדולים מהשופינג שלהם דרך אמזון.

 

לפעמים המשלוח מאמזון לא מגיע ואנחנו נהיים מודאגים ולא כל כך יודעים מה לעשות כי הם לא רגילים לקניות באתר והוא לא תמיד כל כך קל לשימוש לישראלים. שאלנו את ברוך גינזברגר מאתר מומלץ מה לעשות במקרה כזה.

 

קנייה מאמזון כמוכר

האמת היא שבקנייה מאמזון בעיות עם המשלוח הן יחסית נדירות וכמעט תמיד המשלוח מגיע בזמן בלי עיכובים מיותרים. בניגוד להרבה חנויות אחרות באינטרנט שהקנייה בהם היא פחות בטוחה, אמזון הצליחו בעולם בגלל רמת האמינות הגבוהה שלהם.

 

בקנייה מאמזון, לפעמים אנחנו קונים בעצם מקונה אחר שמשתמש בפלטפורמה בשביל קנייה מצד שלישי. אנחנו מציעים בכל מקרה שיש אפשרות לקנות מכמה מוכרים לקנות מאמזון כמוכר או לפחות לבחור מוכר כזה שעושה את המשלוח דרך אמזון. בקנייה דרך אמזון עצמם הסיכוי שתהיה בעיה במשלוח יורדת באופן משמעותי.

 

בדיקה באתר של אמזון

אם בכל זאת המשלוח שלכם מתעכב כדאי דבר ראשון להכנס לאתר ולבדוק מה עלולה להיות הבעיה עם המשלוח. יכול להיות שיתברר לכם שאתם טועים והתאריך שבו המשלוח היה צריך להגיע עדיין רחוק.

 

בשביל לראות את הדיווח של החברה צריך להכנס באתר ובשורת הכתובת לבחור "החזרות והזמנות". (אם האתר שלכם מופיע משום מה באנגלית אנחנו מציעים לכם לעבור דרך ההגדרות לממשק המצויין של האתר בעברית).

 

ברגע שבחרתם באפשרות הזו יופיעו בפניכם כל ההזמנות שעשיתם בזמן האחרון. ליד ההזמנה יופיע המצב של ההזמנה. ייתכן ותגלו שיש עוד זמן עד לתאריך הצפוי למשלוח או שהמוצר כבר נמצא אצל חברת השליחויות הישראלית. לפעמים תופיע לכם הודעה שהמוצר כנראה הלך לאיבוד עם הוראות מה כדאי לעשות במקרה כזה.

 

חברת IPARCEL

החברה הבין לאומית שאמזון עושה דרכה את ההזמנות הים חברת IPARCEL. החברה הזו אחראית להעברת המשלוח מארה"ב או מאירופה לישראל. כשהמוצר מגיע לישראל הוא נמסר מהחברה הזו לאחת מחברות המשלוח הישראליות. אנחנו בסופו של דבר נצטרך להתמודד כנראה מול אחת החברות הישראליות.

 

לפעמים בזמן ההעברה בין החברה הבינלאומית לחברה הישראלית אנחנו נקבל הודעה מאמזון שהמוצר נמסר אלינו. לא צריך להתרגש מההודעה וסביר שנקבל את החבילה תוך מספר ימים.

 

העברת החבילה לחברה ישראלית

אח הבעיות עם משלח בינלאומי היא שהרבה פעמים בהעברה בין החברה הבינלאומית לחברה הישראלית החבילה משנה את המספר שלה. מעבר לכך, אנחנו רוצים לדעת איזה חברה ישראלית מטפלת בחבילה שלנו.

 

אנחנו מציעים שתי אפשרויות כדי לבדוק מה המצב של החבילה שלנו. אפשרות אחת היא לפנות במייל לחברה במייל trackmyparcel@i-parcel.com ולשאול מה המספר של החבילה בישראל ולאיזו חברה היא נמסרה. האפשרות השנייה היא להשתמש באחד האתרים הבינלאומיים למעקב אחרי הזמנות כמו TRACK 17. באתר הזה פשוט תרשמו את מספר החבילה שלכם ואז תקבלו את כל הפירוט על החבילה שלכם.

 

אחרי שגיליתם מה מספר החבילה ומי החברה הישראלית שמטפלת בכם כדאי לפנות אליה. בדרך כלל החברות האלה לא רוצות לאבד את האמון של אמזון ולכן הן יעשו הכל כדי לעזור לכם.

 

מה לעשות אם החבילה איננה?

למרות זאת לפעמים שום דבר לא עוזר והחבילה לא נמצאה. במצב כזה כדאי לחזור לאתר של אמזון להזמנה שלנו ולפנות בצ’אט אל החברה ולבקש מהם לקבל החזר.

 

אחרי שנקבל החזר נוכל לנסות ולחזור לקנות את המוצר עוד פעם. אן יברר לכן שמחיר בינתיים עלה כדאי לפנות לחברה ולהסביר את הבעיה שנוצרה ולבקש מהם להוריד מחדש את המחיר. יש סיכוי גדול שהם יסכימו להוריד לנו את המחיר מחדש.

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה