חדשות שוק ההון

ההפסד של קסטרו הוכפל ברבעון הראשון והסתכם בכ-85 מיליון ש”ח

הכנסות הקבוצה ירדו ל-284 מיליון ש"ח לעומת 363 מיליון ש"ח ברבעון המקביל; עליה משמעותית במכירות אתרי הסחר האלקטרוני של הקבוצה בשיעור הגדול מפי חמישה ביחס לשנה שעברה

חדשות ספונסר 30/06/2020 14:52

א+א- 3

קבוצת קסטרו-הודיס מפרסמת את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2020, בו נפגעה פעילות החברה בשל משבר הקורונה וסגירת חנויות הרשת החל מה-15.3. החברה מציגה ירידה הן בשורה העליונה והן בשורת הרווח.

 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון הראשון ב-284.2 מיליון ש"ח וזאת לעומת רווח של 363.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל ב-2019, ירידה של כ-20%. התחום היחיד בו נרשמה עליה בהכנסות היה בתחום פעילות הטיפוח והקוסמטיקה.

 

הרווח הגולמי של החברה עמד על 150.6 מיליון ש"ח לעומת 194.9 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. שיעור ההפסד התפעולי עלה ל-29.21% לעומת 12.7% בתקופה המקבילה. ההפסד לתקופה הסתכם ב-85.5 מיליון ש"ח, כמעט כפול מההפסד בתקופה המקבילה שעמד על 43.6 מיליון ש"ח.

 

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס הגיב על התוצאות ואמר:  "על אף השלכות משבר הקורונה על פעילות הקבוצה, אנחנו אופטימיים וצופים כי מהלכי ההתייעלות שביצענו לצד השבחת ערך בכל המותגים, יישאו פרי ויאפשרו לקבוצה להתמודד עם האתגרים בשוק, ויביאו את החברה לצמיחה ורווחיות. בתקופה בה המשק היה מושבת נרשמה עליה משמעותית במכירות אתרי האון ליין של הקבוצה.

 

מהלכים נוספים שבוצעו לחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה ושיפור התזרים הכספי כוללים את מכירת הקרקע בבת ים תמורת כ-140 מיליון ₪ וויתור בעלי השליטה על תגמולי שכר ושכ"ד בגין הנכסים המושכרים לחברה בסך של 2.5 מלש"ח עד כה".

 

רוטר הוסיף כי, "אנו ממשיכים בפיתוח רשת החנויות עם פתיחת שתי חנויות דגל של קסטרו בכרמיאל ונצרת וחנות KIKO MILANO חדשה ברמלה רק בשבועות האחרונים. במהלך חודש מאי השיקה הקבוצה במותגי האופנה את הקולקציה החדשה לקיץ 2020 לאחר תהליך שכלל כניסת מעצבים חדשים לסטודיו העיצוב של הקבוצה, שדרוג מפעלי הייצור, שיפור איכות המוצר, המחיר והאופנתיות, ואנו צופים לכך השפעה חיובית מאוד בשנה הקרובה.

 

במהלך הדממת החנויות בעקבות משבר הקורונה חוותה החברה עליה משמעותית במכירות שבעת אתרי הסחר האלקטרוני שלה בשיעור הגדול מפי חמישה ביחס לשנה שעברה. כמו כן, הקבוצה השיקה מחדש את אתר האונליין של רשת אורבניקה בחודש אפריל האחרון.

 

ראויה לציון העלייה במכירות החנויות הזהות ברבעון הראשון במגזר הקוסמטיקה, על אף משבר הקורונה, אשר מהווה מנוע צמיחה לקבוצה עם המשך פריסת חנויות KIKO MILANO ופיתוח המותג YVES ROCHER."

3 תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה
  1. 1
    מזל שיש להם את רותם סלע

    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    moshon 30/06/2020 16:29

  2. 2
    מזל שהביאו מנכל לפי כישורים

    ולא רק לפי קשרים. במצבם בטוח שרק הבן של... הוא זה שיכול לנווט את הספינה במים כאלה.
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    sham 30/06/2020 15:26

  3. 3
    פשש..תמורה יומית במנית קסטרו

    עד עכשיו 6000 ש"ח
    למעבר להודעה בפורום לחץ כאן

    m-g 30/06/2020 15:03