הרווח הנקי של תדיראן זינק ב-125% ברבעון הראשון של 2020

מחזור המכירות הגיע ל-183.8 מיליון ₪; החברה מציגה תכנית אסטרטגית חדשה שתעלה את הכנסותיה מכ-850 מיליון ₪ כיום למעל ל-2 מיליארד ₪ ב-2025

חדשות ספונסר 13/05/2020 10:15

א+א-

תדיראן הולדינגס מציגה היום את תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2020 וחושפת אסטרטגיית התרחבות לחמש השנים הקרובות. מחזור המכירות של החברה ברבעון זה הסתכם לסך של כ-183.8 מיליון ש"ח, גידול של 6.4% לעומת סך של כ-172.7 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול במחזור המכירות נבע מגידול כמותי וכספי במכירות המזגנים.

 

הרווח הגולמי ברבעון הראשון לשנת 2020 הסתכם לסך של כ-53.9 מיליון ש"ח (שיעור של כ-29.3%), גידול של כ-22.5% לעומת כ-44.0 מיליון ש"ח (שיעור של 25.5%) אשתקד. השיפור בשיעור הרווחיות נבע בעיקר מעלייה בהיקף ההכנסות של החברה, מירידה בעלויות הרכש ובשער הדולר וכן מהכרה ברווח בגין פרויקט התייעלות אנרגטית בבתי חולים.

 

ה-EBITDA ברבעון הראשון לשנת 2020 הסתכם לסך של כ-26.2 מיליון ש"ח (שיעור של כ-14.2%), גידול של כ-48.6% לעומת כ- 17.6 מיליון ש"ח (שיעור של כ-10.2%) ברבעון המקביל אשתקד.

 

הרווח הנקי ברבעון הראשון של שנת 2020 הסתכם לסך של כ-17.1 מיליון ש"ח (שיעור של כ-9.3%) לעומת כ-7.6 מיליון ש"ח (שיעור של כ-4.4%) אשתקד. גידול בשיעור של כ-125.6%.

 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הסתכם לכ-57.8 מיליון ש"ח לעומת תזרים מזומנים של כ-48.0 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת נבע בעיקר משיפור ברווחיות, מעלייה מתונה יותר במלאי לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

כמו כן, נבע הגידול בתזרים מפעילות שוטפת מעלייה בזכאים ויתרות זכות לעומת ירידה בתקופה המקבילה אשתקד. גידול זה קוזז בחלקו על ידי עליה מתונה יותר בספקים, מעליה משמעותית יותר בחייבים ויתרות חובה ומירידה מתונה יותר בלקוחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

ההון העצמי ליום ה-31.3.2020 עמד על כ-338.3 מיליון ש"ח, לעומת 342.1 מיליון ש"ח בתום שנת 2019. הקיטון נובע מהרווח הנקי שנוצר בקבוצה בקיזוז דיבידנדים שחולקו.

 

הבוקר הציגה החברה למשקיעים אסטרטגיית התרחבות חמש שנתית. על פי התוכנית, תשקיע החברה במחקר ופיתוח על מנת להשיג דריסת רגל בתחום המשיק והצומח של טיפול באיכות האוויר ושיפורו, תוך כדי פיתוח פתרונות טכנולוגיים חדשניים וידידותיים לסביבה.

 

במקביל, תחל החברה בתהליך להתרחבות גלובלית ותיכנס לפעילות מסחרית בשווקים חדשים בעולם, בהם יש לתדיראן יתרונות תחרותיים ובהם קיים פוטנציאל בתחום המיזוג והטיפול באוויר. המהלך, שעליו חתום בעל השליטה בחברה משה ממרוד, צפוי, כך לפי החברה, להביא את הכנסותיה בתוך 5 שנים למעל 2 מיליארד ש"ח.

 

במסגרת האסטרטגיה החדשה, החברה מכוונת ל"הגדלה משמעותית של נפח הפעילות בעולם מיזוג האוויר הביתי על בסיס התרחבות גאוגרפית בשווקים צומחים"; וכן ל"פיתוח הצעת ערך חדשנית ומבדלת לטיפול באוויר ב-INDOOR", כמוסבר במצגת שהופצה היום למשקיעים.

 

יעדי העל שהציבה תדיראן מדברים על מכירת מיליון מזגנים ועל הזנקת מחזור מכירות החברה מכ-850 מיליון שקלים כיום, אל מעל ל-2 מיליארד שקלים בתוך חמש שנים; "התבססות כשחקן בינלאומי משמעותי ב-2-3 שווקים"; ו"השקת הצעת ערך ייחודית לטיפול באוויר ב-INDOOR בעתיד הקרוב.

 

התוכנית של תדיראן מתבססת על ארבעה עוגנים. הראשון עוסק בתחום הטיפול באוויר. מיקוד המאמץ הוא ביצירת "בית בריא" באמצעות טיפול באיכות האוויר ע"י פינוי גזים מזיקים, זיהומים, חיידקים ווירוסים, לחות, ריחות ועוד. הלכה למעשה, תדיראן מבקשת "להמציא עצמה מחדש כחברת טכנולוגיה העוסקת באיכות האוויר וטיפול באוויר תוך שדרוג מרחב המחייה בבית ובסביבת העבודה". זאת, בין השאר, באמצעות השקעות חדשות בכוח אדם בתחומי ההנדסה, המחקר והפיתוח.

 

בתדיראן זיהו בנתונים אלה פוטנציאל צמיחה ממשי ולכן הקימו חטיבת טכנולוגיה וחדשנות אשר תפעל לפיתוח פתרונות לטיפול באוויר, במוצרי המיזוג הקיימים ובמוצרים חדשים ונוספים. הסנונית הראשונה בתחום זה, צפויה להיות מושקת בקרוב בסדרת המזגנים החדשה. 

 

המוקד השני בתוכנית, מוגדר כהתרחבות גלובאלית לשווקים צומחים. מבחינת תדיראן, אירופה, האחראית ל-6% משוק של 96 מיליון יחידות שנמכרו בעולם בשנת 2018, נחשבת לאזור האטרקטיבי ביותר לחדירה, בשל שיעור הגידול הגבוה במכירות מזגנים בשנים האחרונות (זינוק שנתי של כ-15% בשנים 2015 עד 2018).

 

בתוך אירופה, מתכוונת תדיראן להתמקד במדינות מזרח האיחוד ובחצי האי האיברי אשר זוהו על ידה כאזורים המועדפים לחדירה, עם פוטנציאל מכירות של למעלה מ-1.7 מיליון מזגנים בשנה. תדיראן תתחיל לפעול בשווקים אלו על בסיס רכישת חברות בסדר גודל של עשרות מיליוני דולר בודדים והחדרה הדרגתית של המותג.

 

מוקד נוסף בתוכנית האסטרטגית הינו התרחבות לתחומי פעילות סינרגטיים בישראל, תוך הרחבת הפעילות בתחום התייעלות אנרגטית, ניהול ומכירת אנרגיה. במסגרת זו מכוונת החברה את פעילותה לפרויקטים של התייעלות אנרגטית וכן לפרויקטי גנרציה (ייצור חשמל באתר הצרכן ע"י שימוש בחום שיורי הנפלט ממקור האנרגיה הראשוני).

 

המוקד האחרון עוסק בהרחבה משמעותית של הפעילות בשוק המסחרי-תעשייתי". אף שתדיראן מובילה כיום בפער את שוק המיזוג הביתי, בכוונתה "לתפוס נתח שוק משמעותי בשוק המיזוג התעשייתי-מסחרי על בסיס פעילות יבוא והרכבה, חוזקות המותג והמוניטין, רמת השירות והיקף הפעילות.

 

משה ממרוד, בעל השליטה ומנכ"ל תדיראן אמר היום: "במהלך השנים הקרובות, תדיראן תמציא את עצמה מחדש כחברה טכנולוגית גלובלית העוסקת בפיתוח מוצרים חדשניים ומקוריים שנועדו לשפר את איכות החיים ולשדרג את מרחב המחייה, על ידי טיפול באוויר והרחקת זיהומים מסביבת המגורים והעבודה".

אין תגובות

בשליחת תגובה אני מסכים/ה לתנאי האתר

שלח תגובה